Digitaliseringschef søges til Egedal Kommune - Skab betydningsfuld forandring i vores digitale udvikling!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Egedal Kommune søger en visionær og handlekraftig digitaliseringschef. Vi søger en leder, der kan stå i spidsen for vores digitale transformation og sørge for en effektiv og smidig implementering af vores digitale projekter.

Det får du i jobbet
Som digitaliseringschef i Egedal Kommune får du en central og indflydelsesrig rolle. Egedal Kommune ønsker at øge indsatsen for at udvikle velfærden gennem digitalisering, herunder har vi også fokus på at understøtte hele organisationen, så de får de bedst mulige vilkår for at løse deres opgaver.   Vi lægger vægt på, at digitalisering i sidste ende skal skabe værdi for borgerne, og at digitalisering er en praktisk disciplin, som skal skabe synlige resultater.

 Du vil stå i spidsen for vores digitaliseringsteam på 8 medarbejdere, hvor du vil have ansvar for både daglig drift og strategisk udvikling. Du bliver leder af en afdeling med mange fagligheder – fra service design til GDPR og IT-drift. Vi er fælles om at tage ansvaret for, at den digitale hverdag fungerer godt, at kommunens service til borgerne er sammenhængende understøttet og at vi bruger ressourcerne effektivt og målrettet. Arbejdet med ovenstående sker i et tæt samarbejde med programmet for den borgervendte digitalisering under Borgerservice, med den øvrige organisation og særligt med vores fælleskommunale forsyningsselskab ”IT-Forsyningen” (ITF), der varetager den primære IT-drift. Dog håndterer vi også drifts- og supportopgaver i afdelingen.

Som digitaliseringschef vil du komme til at arbejde med:

  • Lede og udvikle IT- og digitaliseringsafdelingen
  • Håndtere budgetter, projektledelse og leverandørstyring inden for IT- og digitaliseringsområdet
  • Inspirerende personaleledelse af 8 dygtige medarbejdere i afdelingen
  • Samarbejde med og rådgive centre i forbindelse med nye digitaliseringsprojekter og initiativer
  • Videreudvikling af porteføljestyring og projektkulturen i organisationen
  • Sikre konstant fokus på it-sikkerhed, herunder GDPR
  • Indgå i samarbejde med it-forsyningen (it-driftsselskab) og de tre andre ejerkommuner
  • Videreudvikle understøttelsen af organisationens indkøb af it-systemer i samarbejde med indkøbsfunktionen

Hvem er vi?
Egedal Kommune er en moderne kommune, der ønsker at anvende digitale løsninger til at forbedre og effektivisere vores service til borgerne. Vi vægter åbenhed og samarbejde højt, og arbejder altid for at skabe de bedste løsninger for vores borgere.

Vi tilbyder fleksible arbejdstider og et positivt samarbejdsklima i en velfungerende afdeling. Du vil blive en del af en kultur, hvor samarbejde, innovation og ansvarlighed er nøgleord.

Du vil indgå som en del af et velfungerende lederteam i center for Borgerservice og Organisation, der løser mange forskellige typer af opgaver på tværs i hele kommunen og i organisationen. Opgaverne spænder fra borgerservice, økonomi, support, HR, løn, kommunikation til juridiske spørgsmål, arbejdsmiljø, personale, forhandling, dagsordener til det politiske system, vielser, digitalisering, effektivisering og meget andet.

Hvem er du?
Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesbaggrund og erfaring med ledelse inden for digitalisering. Du er kendt for at kunne omsætte visioner til konkrete projekter og har stærke kompetencer inden for projektledelse og implementering. Du har for vane at trække i arbejdstøjet og sammen med dine medarbejdere bygge praksisnære planer og processer.

Du er god til at opbygge relationer, kommunikerer klart, og du har evnen til at formidle komplekse tekniske emner på en forståelig måde.

Lyder det som noget for dig?
Ansøgningsfristen er onsdag d. 14. juni kl. 12.00.

Vi forventer at afholde de første samtaler onsdag den 21. juni. Og anden samtalerunde tirsdag den 27. juni Vi anvender personlighedstest og case i forbindelse med anden samtale. Tiltrædelse er 1. august 2023, eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst med den relevante faglige organisation med mulighed for tillæg efter dine kvalifikationer og kompetencer. Stillingen er en fastansættelse på fuld tid.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte centerchef Rasmus Brask på telefon 7259 6348 eller rasmus.brask@egekom.dk for at høre mere om jobbet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://egedalkommune.career.emply.com/ad/digitaliseringschef-soges-til-egedal-kommune-skab-betydningsfuld-forandring-i-v/qr0ujw/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840128

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet